Saturday, October 30, 2010

MINGGU 10 REFLEKSI JURNAL


Asalamualaikum w.t.b. minggu ini kita telah mempelajari tentang orchestra cina dan juga nobat. Saya sungguh tertarik dengan hasil pembentangan berkenaan dengan tajuk ini. Saya baru mengetahui bawa orchestra cina juga merupakan salah satu daripada muzik tradisional Malaysia.

Jurnal refleksi minggu ini, saya akan bercerita serba sedikit tentang jenis orchestra dan nobat.sebelum itu, saya akan menceritakan tentang orchestra cina dahulu. Saya amat tertarik dengan alat muzik dalam orchestra ini. Iaitu jiahu. Alat muzik jiahu adalah merupakan alat muzik tertua di dunia dan diperbuat daripada tulang binatang kira-kira 7000 tahun SM.
Nobat pula saya tidak pernah mengetahui yang ia merupakan sejenis muzik. Setelah mendengar pembentangan dari kumpulan yang di tugaskan untuk tajuk nobat, baru saya tahu apa sebenarnya yang dinamakan sebagai nobat.

Akhir sekali, saya ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada kedua-dua pembentang kerana telah menyelesaikan tugasan dengan baik dan juga dapat memberikan gambaran yang jelas terhadap apa yang ditugaskan oleh mereka.
Sekian…. Wasalamualaikum w.t.b…

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Pelajar Kump. A

Blog Pelajar Kump. B

Blog Pelajar Kump. C

SMP2252 Syahrieetins Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template